Stres Vücutta İltihabı artırmaktadır

Klinik Psik. Doktora Öğrnc. Perihan Yıllı

Stres  ruhsal ve biyolojik olarak birçok hastalığa sebep olabilmektedir. Adeta çağımızın vebası konumundadır diyebiliriz. son araştırmalar gösteriyor ki stres “vücutta iltihap sebebi de” olabilmektedir.

İşte, stres deyip geçmememiz için önemsememiz gereken bilgiler ve nefes tekniklerinin önemini bir kez daha vurgulayan çalışmalardan sadece bir örnek;

  1. Stres vücutta  iltihabı artırmaktadır.
  2.  İnflamasyon (çeşitli mikrobik ajanlar veya toksinlere karşı vücudun geliştirdiği hararet artışı, kızarma ile karakterize olan iltihabi reaksiyon) ile neredeyse tüm kronik hastalıklara zemin oluşturur.
  3. Çoğumuz stresin endişe gibi sebepler sonucu oluştuğunu  düşünürüz   ama stres bir nevi savaşçı görevi üstlenmesiyle  bundan çok daha fazla önemlidir. Bu vücudunuzun homeostazi yani;“hücrelerin yaşam için gerekli olan ve her an değişim olasılığı olan kan miktarı, kan basıncı, beden sıvıların ve dokuların PH’ı, ozmotik basınç, beden ısısı, oksijen ve diğer kan gazları plazmada bulunan glikoz, üre, çeşitli organik ve inorganik madde miktarı gibi çeşitli fizyolojik değerlerin normal sınırlar içinde değişmez tutulması” kısacası dengenin korunması için çalışması demektir.
  4. Stres bu şekliyle vücut için bir parça iyi gibi görünmektedir ancak stresin sadece ölülerde olmadığı da bir gerçektir.
  5. Açıkçası o zaman stresi tamamen yok edemeyiz.
  6. Bunun için ne fazla çaba harcamalısınız ve ne de denemelisiniz.
  7. Çok fazla stresin kötüye giden sağlık, yaşlanma ve hastalık ile bağlantılı olduğundan çabanız sadece, aşırı stresi azaltmanız ciddi önem taşımaktadır.
  8. Bunu başarmak için de aşağıda verilen önerileri deneyin:

Ø  Acıktığınız zaman yemek yiyin ve tokluk hissettiğiniz an yemeği durdurun.

Ø  Susuz olduğunuzda “su” için

Ø  Yorgun olduğunuzda uyuyun ve özellikle uyku ortamının karanlık olmasına özen gösterin.

Ø  Mümkünse aşırı sıcak ya da çok soğuk ortamda durmaktan kaçının.

Ø  Eğer düşük dereceli de olsa bir enfeksiyon varsa onunla başa çıkın.

Ø  Ağır ve güçlü kullanılan nefeste oksijenin birçoğu kullanılır. Böylece vücut bunu başarmak için çok daha fazla çalışmak zorunda kalacaktır bu da kasların gücünü alır, siz kendinizi bitkin hissedersiniz.  Eğer mümkünse  rahat en az çaba ile nefes kullanmalısınız.

Ø  En az çabayla doğru nefes almak, stresi azaltmak ve sağlığınızı nasıl geliştirebileceğinizi öğrenmek ise teknik nefesler sonucunda kendiliğinden oluşacak bir süreci beraberinde getirecektir.

Ø  Nefes uzmanından destek alabilmek ise en doğru davranış olacaktır.

http://pozitifid.com/

http://pozitifid.wix.com/pozitifid#!about/cipy

Kaynak: Buteyko.com

Çeviri: Perihan yıllı

Kitap isteme adresleri:

http://www.dr.com.tr/Kitap/Bir-Yudum-Nefes/Perihan-Yilli/Egitim-Basvuru/Saglik/Geleneksel-Saglik-Yontemleri/urunno=0000000645484

http://www.idefix.com/kitap/bir-yudum-nefes-perihan-yilli/tanim.asp?sid=F5YED7MU7Y2NYBSANE4M

http://vatankitap.gazetevatan.com/kitaplar/bir_yudum_nefes/2/152755

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s