Bu Gün Ne İstiyorsun?

Bu gün ne istiyorsun? 

Şu anınız, Gerçekten Önemli..

“Olumlu  olmak” her durumda pozitif’e odaklanırken anın değerini bilerek kaliteli  yaşamak anlamına gelir,

Şu anda olumlu bir tutum içinde yaşamak “ kaliteli hayat yaşadım “ diyebilme fikrini desteklemektedir . 

Unutmayın ki bu bir hayat…

Bunu yaşamak için tek bir şans var;

Lewis Caroll’un o çok sevilen romanı “ Alice Harikalar Diyarında “da yaşıyorsunuz. Bu diyarda her çağda her yerde her anda olduğu gibi iyilik de var kötülük de, mutluluk da var mutsuzluk da , başarı da var başarısızlık da, insanları olduğu gibi kabul etmek de eleştirmek de var  , yaşamının yöneticisi olmak da var kurban olmak da , mutsuz olmak da var mutlu olmayı seçmek de var…

Hayat öykünün nasıl olacağı senin elinde , öyküyü örgülemek senin elinde. Şu an öykünün başlangıç tarihi, ya öykünü başkaları yazar ya da tercihlerinle oluşturursun….Doğru cevaplarını yazabilirsin…

 Ufak bir kasabanın  dört mahallesi varmış;

Birinci mahallede “Evet ama”lar yaşıyormuş. Evet ama´lar ne yapılması gerektiğini bildiklerini düşünürlermiş. Yapma zamanı geldiğinde ise “Evet, ama”diye yanıt verirlermiş. 

Cevapları hep yanlış olurmuş. Suçu başkalarına atmakta da pek ustaymışlar.
İkinci mahallede “Yapıcam”lar yaşarmış. Ne yapacaklarını bilirlermiş. Kendilerini yapacakları şeye adım adım hazırlarlarmış, ama yapacakları sırada şanslarını kaçırdıklarının farkına varırlarmış.

Bu mahallede insanların dizleri dövülmekten yara bere içindeymiş. 
Yaşamı ertelememek için verdikleri kararı bile ertelerlermiş.
Üçüncü mahallede yaşayan  “Keşkeci”lerin, hayatı algılama güçleri mükemmelmiş. Neyin yapılması gerektiğini daima en isabetli şekilde bilirlermiş ama, her şey olup bittikten sonra. 
“Keşkeci”lerin de başları kanarmış hep, duvarlara vurmaktan!Kasabanın en yeşil bölgesinde, en güzel evlerin olduğu mahallede ise “İyi ki yaptım”lar otururmuş. 

“Keşkeci”ler bu mahallede yürüyüşe çıkar, etrafa hayranlıkla bakarlarmış. “Yapıcam”lar “Keşkeci”lerle birlikte bu mahallede yürüyüşe çıkmak ister ama bir türlü fırsat bulamazlarmış.

“Evet, ama”lar ise mahallenin güzelliğini görmek yerine, ağaçların gölgelerinin yeterince geniş olmadığından, güneşin daha erken saatte doğması gerektiğinden şikayet ederlermiş. 

 “İyi ki yaptım” mahallesindeki insanların kusuru da, beyinlerinde erteleme mazeret üretme merkezlerinin olmayışıymış!.

 ———————————————————————————————————————————————————————


Bu demek ki! Benim gerçekten, gerçekten istediğim de buydu. Ben dileklerim olsun istiyorum ve ben onların gerçek olmasını istiyorum.

 Ben sihirli bir elma ya da bir iyilik perisi ya da güzel bir prens  istemiyorum. Ben dileklerimi gerçeğe dönüştürmek istiyorum. Ben bunları  yapabileceğim biliyorum … Çoğu insanda sadece , sadece candan  İNANMAK var.

 Ben bunu yapabilirim demeyi  bilmek  zorundasın. 

–      Ben her şeyi yapabilirim,

–      sadece “ İNANMAK ve EYLEM “ ! İşte  o zaman dileklerinin gerçekleştirdiğini göreceksin.

Peki, “ sizce bu gün nasıl bir gün?”

Sen dileklerini arzu ettiklerini düşün  ve başlatmak için önce şu 3 soruya yanıt ver;ve yanıtlarken de not tutman yararlı olacaktır.

 1) Ben ne istiyorum?

       Seni bilmiyorum, ama  ben söyleyerek çok fazla zaman harcamak istemiyorum “ben istiyorum.” Ben bu olmak istiyorum.

      Ben şunu    yapmak istiyorum. Ben o olmak istiyorum. O otomobili istiyorum. Ben bir dilim çikolatalı pasta almak  istiyorum.

      Sıcacık kumlarda uzanarak güneşlenmek istiyorum. Uyumak   istiyorum.Ben iyi bir işim olsun istiyorum

   Bir sürü “Ben istiyorum” deyin. Ama, gerçekten, ne  istiyorum?

   Büyük şeyler nelerdir ? Önemli şeyler nelerdir?  Biliyor musunuz? 

   Emin, somut hedefler muğlak olmayan istekleriniz varsa bu hedeflere yönelik çalışmak  daha doğrudur. 

   Hedeflerinizi  oluştururken “mutluluğun “ özellikleriyle homojenleştirerek  düşünün.

  Zihninizde milyonlarca düşüncenin biri geliyor diğeri gidiyor  ve içinden çıkabilmenizin kaynağı  ne olurdu ? Bence kesinlikle  odaklanmak”..   Benim gerçekten, gerçekten   kendi dileklerimi gerçekleştirme  oluşum sürecimde ki ilk ve en önemli, adımım “ odaklanmak “olurdu.

 2)Nasıl alabilirim? 

Hedefleriniz neler ?

 Sonra,  gerçekten ne  istiyorsanız,  ne olduğunu nasıl olacağını  anlamak için  biraz zaman harcamanız gerekiyor. 

Bazen  gerçekleştirmek istediğiniz şeylere lojistik kaynaklar bulmaktan daha  zor olan  “ doğru geçerli plan “ yapılmasıdır,

Hedeften tam vurabilmek için girişimde bir saldırı planı olmalıdır.

İSTİYORSUNUZ  Fırsat ve şans bekliyor yaşamaya devam isteklerinizi gerçeğe dönüştürmek için bir yol yoksa. İlk olarak bu işi yapmak zorunda olduğunuzu bilmeniz gerekiyor  ve, ilk işinizin ilk iş girişiminizin  yapılması gerektiğini bilmek gerekir.

 “Nasıl?” bölümüne , gerçekten tüm açılardan bakmak için çok zaman aldığını da  bilin. Açık fikirli olun ve belki de fikirler için başkalarından yardım isteyin

3)    Ben şimdi ne yapabilirim? 

 Şayet bir takım  fikirler hedefler hayatınızda  değilse boşa amaçsız yaşıyorsanız  yapılacak  bir planın hiç bir faydası yoktur.Siz bir şeyler yapmak zorundasınız.

  “ ŞİMDİ ”.” Bir gün “ . Bunu sadece ben yapmayacağım. Artık işe başlamak zorundasınız. Bugün. Hemen ve evet, ya da bir plan hazırlanması  yapmak bile, bugün gerçekleşmeli. Bu yüzden bunu bu hafta uygulamanız için  bugünden başka zamanın yok! Şimdi bu  yazıyı  okumayı durdurun ve dileklerinizin gerçek olması amacıyla yapmaya çalışmak için kendinizden başlatarak – yakından uzaklara ilkesi ile hayaller kurun imajinasyonlar yapın ve bana güvenin – bu bir peri masalı-. Kendiniz için bunu yapmak  ve hemen şimdi başlamak zorundasınız. 

Hani o “ bir gün “ vardır ya  “ Bugün, DAİMA bir günden  daha iyidir “ senin için , sizi  içeriye çekecek bilinçaltınıza    izin vermeyin.


 

Bu üç adım sesi ,biliyorum ve çok iyi biliyorum ki ! Çok basit anlamına gelmiyor ve seni , anlıyorum  söylemek kolay dır . 

Bu şeyleri yapmak kolay olsaydı, herkes gerçek ya da hayalde kalan her şeyi yapmış olacaktı.Veya deneyerek bırakılmış terk edilmiş dilekler olarak geçmişte kalan gerçeğine dönmemiş dilekler  olarak kalacaktı.

 Açıktır ki, bu üç adım zordur. Ancak, öte yana atılan  hepimiz için  dün  kesinlikle harika olarak  tanımladığım yerde olmalıyım  , . Bu istediğim yerlerde  kendimi “ben”  olarak görmek, benim için kolay olmayacak biliyorum … Ama yok yok ! bir gün fikrini seviyorum. Çünkü geleceğe yönelik planlar hedefler var demektir .

  Ama  dileklerinizi yapmazsanız   onlar ne sonsuza kadar sürecek ne de  gerçek olacak  – sadece dilek olarak gömülecekler .

 Bugün “ ben”,  “bir gün” büyüsünü bozmak için gidiyorum.

” Bir günü “  “ Bu gün “ olarak gerçekleştirdiğimi  söylemek için gidiyorum ve bugün ben aklımı koyduğum  ne yapabilirime inanmaya başlamıştım ve  o günü yapmak için gidiyorum. Ben kendi iyilik perisi rolümü oynamak için  kendi dileklerimle gidiyorum. Ve bunu siz de yapabilirsiniz!                                                

                                     NASIL?

 Bir gün kavramı ile nasıl başa çıkıyorsunuz?
SİZ , sizin isteklerinizi gerçeğe dönüştürmek için şu anda ne yapıyorsunuz ?

Bir Cevap Yazın

